MY LOVE...MY SOUL...MY HEART

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday 13 March 2013

alhamdullillah,.,dapat mixer! !


22 Feb 2013..demi Allah,saya terkejut dengan apa yg hubby hadiahkan...oooohhh,.sungguh tak sangka,benda yg saya tak pernah mintak,tetapi mmg ada dalam senarai idamanku,,.,,cuma belum lah minta kat hubby.....
Hubby mmg sedia maklum n tahu yg saya minat bab2 baking ni..sebelum ni pon saya baru start belajar buat sndiri kek,pavlova,kuih raya,,,tp....hanya unt makan sendiri n family,,,tak pernah nak jual2 atau apa...
Sebelum ni saya cuma kata kat hubby,bestt nya kalau dpt mixer baru,,tp yg saya maksudkan adalah hand mixer biasa yg harga seratus lebih je,
Ptg tu bila hubby balik keje,dia macam biasa lah..takda apa2 yg spesial kecuali mcm selalu kalau balik pasti ada yg di jinjing di tangan,,tak lain tak bukan,makanan atau buah2an...unt isteri n anak2....pas makan malam,hubby kuar kat luar,dengar dia bukak kereta..masuk lam umah,hubby bawak bekas bancuhan kek, hubby peluk dua2nya kat kiri dan kanan tangannya,,,,saya terkejut....sambil senyum,sambil melopong,sambil menyambut kedua2 bekas tu,,,,,
Pastu hubby kata jom tolong angkat,,tak daya abang nak angkat sorang,,,,wahhhh masa tu tak terfikir apa dah,tp lam otak ni hanya kata 'aik,berat sangat ke smpai dia takleh angkat sorang'....smpai kat kereta, mmg terkejut bila tgok mixer gedabak macam org nak niaga kek,.,masyaallah.....alhamdullillah,,,..terus saya peluk hubby,n cium hubby n say tq to him,,,,
Mmg tak daya angkat wpon berdua,,,bayangkan betapa beratnya..tak daya kami nak angkat besi padu 100kg!! Itupon sebab hubby bawak naik Land Cruiser,,,kalau kereta kami yg lain,yg bukan 4wd,mmg takleh bawak nanti jahanam lah kereta dek berat,,,,
Kalau benda alah tu ringan,dh tentu hubby awal2 siang td dh bawak masuk sendiri dlm umah..dan sorokkan mana2 dulu then baru suprise kan saya,mcam mana yg dia selalu buat....
Malam tu,bila lalu lalang depan hubbu yg sedang tgok tv,saya senyum2,sambil pandang mixer,sambil kata kat hubby,,'sampai skrg ayang tak percaya yg abang belikan...'
Hubby senyum...dan saya pasti seperti apa yg selalu hubby ungkapkan,dia sayang pada saya...dan akan buat yg termampu unt buat saya happy....
Tq Allah...berikan rezeki yg lebih pada suami saya yang boleh dia kongsikan bersama saya,ibu bapa saya,ibu nya,adik beradik saya dan org2 yg memerlukan,,,,,smga allah lebih memperluaskan lagi rezeki suami saya,dan kami sekeluarga,,,,,,
*wpom saya belum berapa pandai n mahir buat kek,biskut raya,...insyaallah dengan adanya mixer besar gedabak ni,akan menaikkan semangat saya unt belajar dan belajar dan belajar lagi..wpon buat permulaaannya bukan untuk jualan.............

Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

MEMORY SONG between ME & HUBBY