MY LOVE...MY SOUL...MY HEART

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Tuesday 12 May 2009

wanita yang terbaik

SABDA RASULULLAH S.A.W


Dari Abi Hurairah(RA) Rasulullah pernah di tanya;"Siapakah wanita terbaik?"(solehah)

lalu jawabnya "ialah wanita yang menggembirakan kamu bila melihat kepadanya dan sentiasa patuh dan taat bila di suruh,tidak menyalahinya pada dirinya dan hartanya dengan apa yang di bencinya"(Hadis Riwayat Nasai dan Baihaqi )


huraiannya:
dalam hadis ini Rasullullah saw menggambarkan bakal isteri yang solehah itu ialah wanita yang menawan dan pandai menggodanya.Di samping taat dan patuh pada arahan suaminya dan tidak akan menyalahinya dalam sebarang kemahuannya (yang tidak bertentangan dengan agama) dalam pergaulan dan perbelanjaan hartanya.Itulah wanita solehah yang harus menjadi pilihan hati kaum lelaki.
Kesimpulannya:
Wanita terbaik bakal wanita pilihan itu ialah wanita yang solehah iaitu mereka menarik pandangan suami dan sentiasa taat dan mengikut kehendak suaminya.
^_____^
adakah diri ini ader dalam ciri2 itu ??insyaallah saya akan cuba menjadi isteri yang terbaik untuk abang sebabnyer....sayer sayang abang..:-)
muahhhkkksss...
.

2 comments:

A.I said...

W/pon pangai aku ala-ala pompuan yg kurang siuman, tp Alhamdullilah 'Yang adalah isteri yg terbaik utk abg'...kata lakiku itu. Syukurrrr...ngeeeeeeeeee :)

Shyda luv Radzak said...

lor...saper kata acik tak siuman..hhe..smga trus jadi isteri yang baek

MEMORY SONG between ME & HUBBY