MY LOVE...MY SOUL...MY HEART

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday 16 May 2012

Happy Teachers Day

Salam semua...
Hari ni 16 Mei,adalah Hari Guru seluruh Malaysia...


D Kesempatan ini saya ingin mengucapkan Selamat Hari Guru buat semua guru2 tak kira d mana mereka berada..buat sahabat2 saya yang telah menjadi pendidik anak2 bangsa... Dan buat adik saya Norhani yang baru sahaja 2 bulan menjadi guru Kemas..( Penolong Pegawai Pemaju Masyarakat N27 )


ni lah adik saya yang no 6...pic ni dia bersama anak muridnya.....sekarang dia mengajar di Tadika Kemas Felda Bukit Rokan Barat,Bahau....

Teringat zaman2 sekolah.. Dari tadika KEMAS kat Kg Gachong,pastu saya naik darjah 1 kat Sek.Ren.Keb.Tuanku Kurshiah K.Pilah....
Sampailah darjah 6....
Pastu naik Ting.1,saya dapat sekolah aliran agama d Sek.Men.Keb.Zaba K.Pilah.... Tapi sampai ting.3 sahaja....3 tahun saya berdikari duduk di asrama...

Start ting.4 ,saya bersekolah d Sek.Men.Keb.Tuanku Kurshiah K.Pilah.... Dan menamatkan zaman persekolahan disitu.....

Pas dpt result SPM,saya amik tingkatan 6 ... Saya kembali balik ke sekolah lama saya,Sek.Men.Keb.Zaba K.pilah.. Selama 2 tahun saya duduk asrama....

Pas dpt result STPM yg ckup2 makan...saya terus amik Diploma unt Kos Pengurusan Perniagaan di Institut Teknologi Tun Abdul Razak K.Lumpur.. Selama lebih kurang 3 tahunKat ITTAR,alhamdullillah,tamat jugak pengajian saya ...







Saat manis ketika naik ke pentas konvokesyen...

Nak sambung degree memang saya malas.. Lain org lain minat.. Saya memang setakat itu jelah yang saya nak... Mmg bab2 belajar ,saya tak niat nak sambung lagi tinggi mcm org lain...apapun,saya tetap bersyukur dengan kehidupan yang telah saya lalui sehingga ke hari ini....

Setiap sekolah,ada kenangan manis.. Dan pahit...makin dewasa,makin banyak pengalaman yg saya lalui..terutama masa amik diploma dan duduk hampir 3 tahun di KL....

Kepada guru2 semua yg Pernah mendidik saya,dari tadika hingga ke universiti,saya ucapkan ribuan terima kasih....semuanya ada dlm ingatan saya cuma nak sebut sorang2 memang terlalu ramai.... Pada guru yang pernah mengajar saya tetapi sudah ke pangkuan Ilahi,saya sedekahkan Al Fatihah...

INsyaallah.. jasa2 cikgu semua akan saya kenang sampai mati...

Selamat Hari Guru....

- Posted from my iPhone

No comments:

MEMORY SONG between ME & HUBBY