MY LOVE...MY SOUL...MY HEART

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Saturday 30 July 2011

Groceries time


bab2 shopping ni memang saya suka..tak kira lah kat mana2 janji shopping !!

ehh..jangan salah faham plak erk bukan nak kata kaya sangat nak shopping je keje...tp yang penting saya memang jenis suka masuk2 kuar2 rewang2 beli barang...tak kiralah barang apa termasuk barang2 dapur sekali...

ahaiiiii...brg2 dapur pon termasuk lah dalam hobi shopping kan....hehehehe
sebab saya memang suka kuar umah,driving n hala tuju mesti nak masuk tempat2 beli barang...
kalo kat sban ni apa yg ada...Tesco ,Jusco & seremban Parade je lah...tp tetap gak kena bersyukur daripada takda langsung....


masa nak puasa ,hubby ajak shopping barang2 dapot kat Tesco..masa tu kami berdua jer sebab anak2 ikut makcu diorg (adik saya ) balik ke kg...tupon balik hari jer..makcunya amik kat umah pagi tu ,nanti malam ikut makcunya balik ke seremban balik...

 syok kalo shopping ngan hubby walaupon shopping barang dapor..amik je apa yang patut....kalau bab2 susu anak2 plak kami sentiasa beli kalo ada kesempatan ke pasaraya or kedai...kami takkan tunggu susu anak2 habis baru kami beli...biasanya kami memang akan beli buat stok banyak2 sebab senang kan...





 kami pakai dua troli sebab masa ni hubby shopping barang2 pejabat nya jugak...
fail,A4 paper ,stationary...& yang berkaitan dengan ofis...


 troli ummi plak taklah penuh pon sebab saya beli apa yang patut jer..kdg2 bukan apa sapa yang kenal saya,memang akan tahu lah saya kerap kuar..kalau takda buat apa kat umah mesti nak kuar tak ke Jusco,ke Tesco..so kalau dah kuar tu mesti ada barang nak d beli..kdg2 sampai dah tak tahu dah nak beli apa sebab brg2 untuk stok dapur dah ada kat umh...tu yang kalau saja2 kuar ,kalau ternampak diapers msti nak beli....memang banyak lah kat umah buat stok...


pastu makcu kol otw balik Seremban..so kami mintak hantar Dhiya  kat tesco jer sebab kami pon dah nak balik....rupanya Danish tinggal kat kg...sebab uwannya (mak saya) minta tinggalkan Danish...maklumlah Danish pon antara cucu kesayangan uwannya jugak...+__+ 

Dhiya plak dah tido time sampai ke Tesco..hubby plak nak blanja saya makan kat restoran baru kat sebelah Bomba kat Sban 2....masa tu saya dah kenyang tapi layan jugak lah bihun sup perut lembu  & satay kambing.....ok jugak lah rasanya...


bihun sup perut lembu...

satay kambing..


No comments:

MEMORY SONG between ME & HUBBY