MY LOVE...MY SOUL...MY HEART

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Monday 23 November 2009

masa cepat berlalu..

pejam celik pelam celik esok Dhiya Alisha dah pon setahun...n kandungan saya dah pon masuk 6 bulan..


+______+

seawal pagi tadi saya n hubby g ASNB untuk buat buku simpanan Dhiya..actually b4 ni semua duit2 Dhiya yang Dhiya dapat samaader masa dia lahir ,duit yang dhiya dapat masa Akikah ,duit raya puasa n duit bulanan dari hubby semua di masukkan dalam akaun saya...sebab dulu bak kata hb ,sama jer kalo buat Dhiya punya pon saya sebagai ibu yang akan jadi penjaga pendaftar..:-)

saya pon dari dulu mmg lebih suka menyimpan dalam ASB untuk simpanan steady saya..n bank2 lain tu cuma untuk in out saya sahaja..

tapi sekarang kami buat khas untuk Dhiya supaya lebih senang n teratur n tak bercampur dengan duit saya..2 3 hari ni plak Dhiya demam tapi bak kata mak saya ,Dhiya demam berganti bulan..maklumlah dah nak setahun ,n dah dapat jalan dah pon..pagi tadi walaupon Dhiya kurang sihat n cirit birit ,saya tetap bawak Dhiya kuar ke ASNB..tak sihat tapi still lasak kat kaunter..



Amanah Saham Wawasan 2020 untuk Dhiya...


bagi saya walau apapun cara hidup kita samaader kita pilih untuk bersederhana ,bergaya ,branded dari segala sudut ..yang penting kita mesti tanamkan niat untuk menyimpan ..saya tak sukakan pepatah biar papa asalkan bergaya..^___^

settle jer urusan ,hubby terus g keje..kami mmg sengaja drive asing2 sebab saya dah plan ,settle jer urusan buat buku,saya nak g Jusco pilih hadiah Dhiya..tapi dalam kereta Dhiya terkentut2 n keluarlah....HEHEHE

pic ni sajer saya buat kaler camnih..maklumlah Dhiya tgh tut...

menangis2 Dhiya lam car seat n tak selesa..spanjang dari town ke rumah ,saya pegang tgn dia n sbelah tgn saya drive..nasib baik pagi tuh saya bwak kete auto..kalo manual susah gak nak handle..sya trpaksa pegang tgn Dhiya wpon dia meronta2 nak lepas sebab saya taknak abis sisa2 tu kena ke muka dia n merebak satu kereta..so lalu depan Jusco pun just pandang jelah..huhuhu~ takpe hadiah Dhiya leh beli len kali..

smpai jer rumah tak lengah2 lagi trus mandikan Dhiya n bagi ubat..saya just bagi ubat yang masih banyak lagi masa Dhiya check up last 2 month...


ubat cirit yang Dhiya

semoga Dhiya cepat baik sebab ayah dah cadang nak celebrate kat KL just kami bertiga sahaja,n celebrate reramai nanti barulah kami buat di kg saya...

celebrate masa raya lagi best sebab adik beradik semua ader balik..esok my sis anak beranak dari Sabah sampai..yahoo..

7 comments:

myQza said...

semoga cepat sembuh dhiya.. bila besdeynya..
happy birthday!

sweetmama HANA said...

good... simpanan mnjadikan mase dpan kita lbih trjamin... coz kita x tahu ape yg akn jd di masa hadapan...

hapy blated besdey dhiya...
jgn noty2 yer...
smoga jd ank yg baek :D

edane said...

alal shiannya.. nape dhiya cirit birit tu? tukar susu ker?mesti merah2 buntot dia kan?

hajarus said...

hari ni hari jadi dhiya yer...

Aunty hajar nak nyanyi skit untuk Dhiya ni:

HAPPY BIRTHDAY 2 U...
HAPPY BIRTHDAY 2 U...
HAPPY BIRTHDAY 2 DHIYA...
HAPPY BIRTHDAY 2 U...

HAPPY BIRTHDAY DHIYA... SEMOGA DHIYA MEMBESAR DENGAN SIHAT DAN JADI ANAK YANG BAIK YER.... :)

anyway betul tu k.shida hjr pun xsker ngan pepatah biar papa asal bergaya tu... sangat setuju ngan akak sebab sker menyimpan... bukan apa saving sangat penting utk kita... lebih2 diwaktu2 kecemasan...

Shyda luv Radzak said...

hajar..time kasih erk..kan best kalau dhiya dapat dgr suara aunty hajar nyanyi..hehe

Shyda luv Radzak said...

mummy esyraf..
biasalah kalo anak dah dok kg abis semua apa yg org tuo makan di suap kat mulut dia..mstilah sakit perut kan..dhiya tak penah tkr susu pon sabab dia serasi dari lahir susu enfa..now enfalac A+

Shyda luv Radzak said...

tedi,tq..besday dhiya arinih...


********************************

ermm tq acik 4 the wishes..
simpanan pnting sbb kita tak tahu apa yg mndatang..skrg time ayah dia ader n hidup lagi,kita mesti beringat..:-)

MEMORY SONG between ME & HUBBY