MY LOVE...MY SOUL...MY HEART

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Thursday 9 July 2009

a very simple taste

hepi Thursday !!

semalam sungguh berselera saya berbuka..jadi juga saya masak lauk yang saya rancang nak masak tu sebab bahan2nya semua memang dah ader dalam peti ais..


daging salai +belimbing+pucuk ubi..


haaa..kan saya kata hubby saya makan pon mengalahkan saya yang puasa..( ^__^ )

ditambah pulak dengan lauk kerabu ikan bilis..paling senang nak buat..walaupon simple tapi memang kaw punya..
saya tulis cara nak buat ni untuk kawan saya si Suria Nengseh ,semoga tengahari ni dia ader idea nak buat..pada blogger lain boleh gak try..

1)bahan2 yang perlu ader..serai ,bawang besar ,daun limau purut ,cili api ,limau nipis

2)goreng ikan bilis sampai garing

3)hiris serai ,daun limau purut, halus2..

and lastly terus gaul semua bahan2 dengan ikan bilis goreng tu..perah air limau nipis..sesaper yang suka masam ,letaklah bebanyak sikit..(garam taknak letak pon takper sebab ikan bilis dah masin )

haaa..inilah dia resepi yang paling simple tetapi sedap.


selamat berbuka puasa pada kak idah arinih ...

+______+

16 comments:

sHi Ma said...

alamak dot, sodap eh lauk kau tu, den xpenah pun masak kek cni.. mana lah den pandai masak... tgu balik umah mak baru leh dapat makan lauk tu... huhuhu... ^__^

hajarus said...

senang jer yer k.shida wat kerabu ikan bilis ni... nampak sedap plak tu... leh try wat ni...

TE-ARE |MOND|™ said...

sedapnya kerabu ikan bilis tu... bile tgk jer, daun limau purut, serai & limau nipis... terbau2 sedapnya... ish, terliur plak... ;)

p/s : Kak Shida, award tu mmg tuk akk.. tu la sy x link kan, konfius jadinya... collect tau award tu... (^_*)

Shyda luv Radzak said...

shima,
memang best pon..
apa kata ko try masak kat sanun..p.malam kan ader ,ko belilah daging salai masak sendiri lagi puas hati..
jgn arapkan mak jo..:-)

Shyda luv Radzak said...

hajar.
mmg senang!!
lelap mata jer buat tuh..nnti ajar buat tau.

Shyda luv Radzak said...

teha..
kalo sedap teha try buat tau
tenkiu award tu akk dah collect dah pon..lebiu

myQza said...

daging salai itu!! air liur dah meleleh... nasib baik bkn bln pose.. nanti bln pose harap2 x de entry makan2.. ha ha ha

Shyda luv Radzak said...

entah2 bulan pose nanti lagilah ramai yang n3 pasal makan kan..hehe..terliur lah kita nanti...

c-idah said...

shida...sedapnye!!!!

tengok jek dh terliur!!
seb bek baru tengok nie ha..kalau tak..batal posa!hehehe..

sok nk cuba wat ar..

sweetmama HANA said...

adot nti aku dtg umah ko lg, ko masak camtu gak tau... eh lg satu, hr tu ko suh aku amik awardkan... aku x tau la nk amik camaner...
hehehehehe :P

Shyda luv Radzak said...

kak idah buatlah ok..gerenti edap nyer...

Shyda luv Radzak said...

acik,ok insyaallah nanti aku masaklah lelauk kg untuk ko erk...

sweetmama HANA said...

adot knape ngan abh acik???
adot ckp pic yg mane nie...

DaKoSue said...

berkurun aku tgu resipi ko dot tenkiu nant aku wat..dah lame aku x jenguk blog kengkawan nih x do mase asik jalan jer blog pon dah x sempat nk update...br bukak resipi ko nih tenkiu yo

Shyda luv Radzak said...

orait..nanti ko buat lah..tu ar ko tak on9 pon..g jalan mana ko??jom g indon samo nak??hehe

GEREK ITU ALIA... said...

tekinyam den dot..umak ai sodap nih...

MEMORY SONG between ME & HUBBY