MY LOVE...MY SOUL...MY HEART

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Saturday 6 August 2011

adoiyaiii TM

semalam dalam sejarah..TM ku kena potong seharian...so takpat on9 guna laptop time tu,just leh guna iPhone jer tu pon masuk bill maxis lah kawabnya sebab nak ber wifi pon tak dpt....

1st time beb bil TM kena potong sementara waktu...sejak jadi pelanggan TM 3 tahun lepas (sejak kawin) memang tak pernah pon kes macam ni...adoiyaiii ...
nak di jadikan citer,time tu kami balik dari Medan lah....tetiba ada surat bil jadi kami agak yg untuk sebulan punya lah sebab bab2 bil ni saya tak suka bertangguh2....tetiba bukak je sampul....jeng3x...

ha..tu yg tak fahamnya tu...tertunggak smpai 2 ratus lebih tu beb...monthly bil memang rm 110 sebab saya amik pakej yg blokbuster deal tu...kelajuan maksimum lah konon hahaha...

bila saya bgtahu hubby,hubby pon geleng kepala...ada ker hubby kata aku tak bayar agaknya...uuuhhh bengang plak saya time tu sebab patutnya hubby pon sedia mklum yg wife nya ni memang takkan buat apa2 tunggakan bil ...walaupon bil air kdg2 setakat rm25,tapi tetap gak risau kalau lambat2 bayar...

ok lah kalo misalnya saya terlepas pandang pasal bil,ataupon bil tak sampai kat saya (mklumlah kdg2 salah posmen gak ntah mana surat bil tu tah)....so mestilah tunggakan hanya sebulan jer...ni tetiba jd 2 ratus lebih ..apa kes??? yang bestnya bila saya kol TM ,diorg pon tak pat nak explain agar yang tukang bayar ni puas hati........

masa hubby kuar g keje pagi semalam ,saya mintak duit bayar bill ni,tp hubby kata esok pon boleh..sebab duit cash tak cukup ...saya plak mana boleh takda internet kat umah,memang mcm cacing kepanasan lah...so saya pon kuar lah ke TM Point Sban 2 untuk bayar separuh jer dari keseluruhan bil semata2 nak smbungkan line internet balik...hubby memang tak tahu lah saya guna duit sendiri hahahahaha...

selamat jugak saya bayar separuh dulu..semata2 nak on9...masa bayar tu sia saya tanya lagi cmna bill saya leh mcm tu byk...diorg pon rak dpt jawab melainkan kata memang ibu pejabat dah kira macam tu....sengal kan???at least bg lah explanation sikit yang terang & jelas......

stak smpai 24 jam,line streamyx dah boleh guna dah...tp rm20 penyambungan semula akan di cas ke dalam bil....(memang makan duit je lah keje kau kan??)

so malam semalam saya curik2 on9 guna iPhone pakai wireless....just on kan plug,& on9 senyap2 kat bilik anak2 hehehehe...sebab hubby tak tahu pon yg saya dah bayar siang tu...& hubby ingat internet masih lom leh guna.....

nakalnya saya kan??
+____+

pagi tadi,sebelum g keje ,hubby bagi duit bayar bill TM untuk semua rm 344.55.....so kenalah saya kuar lagi ke TM bayar yangbakinya...Yang rm170 saya masuk poket saya ganti duit saya balik...

bayar baki rm174.55.....so kira settle dah bill semua....nasib baik hubby jenis tak check detail..kalau lah hubby tahu resit ada dua,agaknya kena marah lah saya kot sebab tipu2 dia....

sori yer yang.....bukan tipu banyak pon...lagipon abang bukan rugi apa2 pon lainkah kalo ayang tipu duit abang....^___^

*kalaulah hubby baca blog ni...kantoi lah jawabnya...sebab aritu pernah hubby mintak baca blog saya ni,,,& memang hubby sempat lah baca walaupon tak semua....*

pas settle TM punya hak,pastu settlekan hutang kat Easy RHB plak...

Loan ASB ni hubby yang amikkan untuk saya..& yang saya tahu tugas saya masukkan   jer duit yg hubby bagi...bulanan rm491++ tapi biasa masukkan rm 500....dan tak tentu kadang2 hubby bagi duit masukkan untuk 5 bulan sekali...tengok pada keadaan kewangan kot......hehehe

yess...Done !!

Sian jugak kat hubby tapi bak kata hubby dah tanggungjawabnya dan rasa kasih sayang nya kat saya tu sebab dia buatkan ASB....yelahkan kalau tak sayang takkan nak bayarkan loan ni untuk saya kan???

mekasih jugak kat hubby yang terpaksa menanggung hutang PTPTN saya...bayangkan start abis belajar dulu memang tak pernah bayar lgsung....smpailah saya kawin...pastu terakhir dulu saya ke Bali ngan hubby..,balik dari Bali terus dapat surat black list maksudnya saya tak boleh lagi ke luar negara.....adoiyaiii....
terpaksa ke PTPTN KL Central...buat surat & kena bayar rm4500 untuk kuarkan nama dari black list...so hubby lah tukang bayar....pastu isi borang start Januari 2011 hingga JAnuari 2015 nanti,( 5 tahun tu beb) .saya kena bayar rm200 sebulan....( dah macam bayar kancil dah )hehehe
tp bak kata hubby kancil pon dah murah sekarang..duit rm4500 yg kuarkan nama dari black list tu pon dah boleh dpt kancil sebijik..kancil model lama tu.....

sian hubby...dah kah bini dia ni berhutang ngan ptptn masa anak dara & takda kena mengena ngan hubby..tp hubby plak kena tanggung bayar....so bak kata hubby,hargailah apa dia buat,sebab apa yg dia buat dah menunjukkan kasih sygnya pada saya.....tambahan plak hubby memang tak pernah nak izinkan saya kerja untu saya cari duit sendiri bayar hutang ptptn.....syukur Ya Allah....


nak tido...selamat malam semua....lagipon nama je kelajuan maksima kdg2 kalau guna wifi ,line pon ada time meroyan jugak....jap ada jap takda....nak on9 bterus dari komputer malas plak sebab komputer betul2 depan pintu bilik tido...nanti hubby tegur plak dah malam2 masih aktif on9.....kalao guna laptop,leh tumpang on9 dari bilik anak....hehehe

kalau wireless guna laptop,macam nilah kdg2 line ok kadang2 meroyan...

TATA uolssss..........muahksssss

No comments:

MEMORY SONG between ME & HUBBY