MY LOVE...MY SOUL...MY HEART

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Tuesday 9 August 2011

sterilising ....

arini rajin plak nak entry pasal strelizer botol2 susu anak2....ni mesti & wajib tau...

mudah dan ringkas & boleh buat bebila masa saja....

saya sejak Dhiya lahir saya gunakan Liquid Cleanser yang brand Bumble Bee ni jer.....tak pernah tukar cleanser yang lain sebab so far saya guna yang ni ok jer...walaupon ada byk brand lain kat pasaran,tp di sebabkan memula dulu guna Bumble Bee ni,so sampai sekarang saya stick kat brand ni....tak silap kalau dua botol ni rm 35 jer....
memang kalau basuh botol,kita mesti guna cleanser khas..sebab takkan kita nak guna Glo ,Sunlight or Axion,ye tak???kalau tak guna sabun langsung,mana nak hilang minyak2 kat botol....( minyak dari susu ,terutama susu formula )

pas basuh tu kalau ada drying rack lagi bagus khas untuk botol2 susu jer...so taklah menyemak rak pinggan kita ye tak....

 ha..pas basuh .keringkan kat rack dulu yer....

drying rack plak saya beli brand first years...ok jugak lah lagipon boleh spin....saja nak main pusing2 hehehe

saya guna sterilizer brand Little Bean ni jer...hubby yang belikan masa Dhiya tak silap 3 bulan kot....memula saya ingat nak beli brand Avent...lom sempat beli lagi tapi agaknya bila hubby rewang2 carik barang2 baby ,ternampak plak brand ni,murah lak dari Avent so hubby pon beli yang ni....so far, sterilizer Little Bean ni sangat ok,asalkan functionnya sama..yelah,,,dah tentulah semua function sterilizer sama kan...


 masukkan je semua botol2 yang ada...muatan hanya 6 botol jer..biasanya saya akan buat 2 3 kali pusingan sebab botol anak2 banyak.....botol yg boleh masuk dalam sterilizer ni Avent,Mam ,Dr Brown...
mana2 brand botol anak2 saya yang tak boleh masuk dlmni macam Momma ,PuraKiki ,saya hanya gunakan
yang sterilising tablets jer.....

guna ni pon okey..terutama untuk botol2 yang tak boleh masuk dalam sterilizer Little Bean ni...
pendek kata ,kalo kita takda sterizer ni,pkai yang tablets ni jer pon dah ok dah....

 tekan jer switch tu,kuarlah lampu biru...tunggu jelah automatik 8 minit jer...

proses membunuh segala kuman bakteria kulat dan sewaktu dengannya,,padan muka kau...hahahahaha

pastu dah selesai proses sterilising tu ,angka lah kuar nak letak kat rack pon boleh,tapi nak biarkan je dalam tu pon boleh....


senang dan mudah kan??? yihhhaaaaaaaaaaaa

No comments:

MEMORY SONG between ME & HUBBY