MY LOVE...MY SOUL...MY HEART

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday 15 June 2011

Danish @ 1 Year 3 months old

15 jun 2011,Danish genap 1 tahun 3 bulan..alangkah gembiranya bila kita dapat melihat anak2 membesar depan mata kita..apatah lagi yang tak bekerja macam saya...banyak masa dapat di luangkan bersama anak2...

^___^
syukur alhamdulillah...

waktu Dhiya 1 tahun 3 bulan dulu,Danish pon lahir...tapi harini,walaupon Danish dah cecah setahun 3 bulan,belum ada rezeki lagi untuk saya menambah lagi ahli keluarga....

makin aktif makin lasak makin bijak...tapi kuat merajuk

sapa yang taknak peknen lagi kan??tambahan dengan usia saya yang dah 30 ni...hubby plak dah 50++....lagipon  hubby betul2 nak kan anak lagi....

kali ni kalo peknen,hubby dah janji nak bagi rm1500....wow !! naik 500 lagi....ehhhhhh,,,mesti u all tertanya2 kan napa hubby bagi duit???ha,,itulah salah satu yang saya suka+sayang kat hubby saya....saya yang mintak memula dulu konon suka2 jer saya kata kalo peknen bagi ar elaun macam rakyat2 Australia tu...tak sangka plak hubby kata ok,,,& saya amat kenal akan sifat hubby saya yang tak pernah mungkiri janji terutama pada wife nya ni ....

masa 1st peknen Dhiya ,masa tu saya tak minta apa2pon...cuma masa kat labour room saya ingat sangat lagi...time tu dah sakit2,tapi hubby siap keluarkan simcard pospaid untuk saya ...katanya dia hadiahkan kat saya ,& sampai sekarang saya masih pakai line maxis ni...

masa peknen Danish plak,hubby temankan saya g check up kat KPJ,,,lepas jer Doc Kala confirmkan saya pregnant,nampak kemain suka raut wajah hubby...so pas buat bayaran,kat kerusi depan kaunter tu jugak hubby bagi sampul berisi rm 1000....alhamdullillah,tak perlu di minta lagi,tak perlu di ingatkan lagi tapi hubby tetap ingat pada janji....

dan kalo saya peknen ke 3 nanti saya minta 1500 & hubby kata ok ..tq sayang...

errmmmm  kalo ada u all yang salah anggap,salah tafsiran...no comment lah ya !!
sebab my hubby bukan bayar saya untuk pregnant kan anaknya,tapi itu sekadar elaun sebab dia menghargai saya.....katanya bukan semua orang mahu pregnant ramai2...so itu adalah salah satu cara dia menunjukkan yang dia betul2 hargai saya...alhamdulllillah...


jugak agak cute,comey,+encem...
Yang tak tahannya suka naik meja makan.....bukan apa,takut dia terjatuh ...

dah faham bahasa..

alhamdullillah...bila dah dapat sepasang...pasni no 3 dan seterusnya kami tak kisah samada gurl or boy...asalkan babyi kami sihat,sempurna fizikal dan mental...cergas & cerdas....insyaallah,amin

doa2kanlah yer..+__+

2 comments:

sHi Ma said...

wah bestnya bila peknen dapat elaun, ala biar lah apa org nk tafsir, kan ke hubby n adot tau kenapa diberi ganjaran sebegitu...

so nak tambah bape org adik lagi tuk dhiya (",)

Shyda luv Radzak said...

hehehe shima..memang best lah dpt duit sebab suami hrgai kita..lain org lain cara kan shima...
yang penting tak semua org brtuah dpt elaun bila peknen..sbenarnya suami den ni sng bawak brbincang..bila kita kata mcm ni dia ok jer...mintak elaun saja2 jer tak sangka approved plak...alhmdlillah..

insyaallah cma..tak dpt nk tetapkan berapa tapi selagi boleh,selagi mampu,insyaallah...3 4 lagi pon kami terima...

MEMORY SONG between ME & HUBBY