MY LOVE...MY SOUL...MY HEART

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Thursday 9 June 2011

home sweet home


alhamdullillah..seronok jugak tinggal kat rumah sewa yang baru ni....walaupon masih belum dapat duduk kat 
rumah sendiri,tapi bersyukurlah atas apa yang hubby dah lakukan...insyaallah,kalo kita bersabar,Allah dah menjanjikan akan memberikan yang lebih baik pada kita...^__^

Yang penting,umah sewa ni  tersangatlah dekatnya dengan umah kami sendiri nanti..kira 1 area lah...
Pelan pon dah lama siap...tak caya erk??kalo dalam blog ni leh lah saya upload pic plan...tp kalo dalam fb setakat ni memang belum lagi saya post..& saya takkan post pon huhuhuhu...

bilik yang ada sekarang kat umah tu,ada 5 tetapi hanya 3 yang akan di kekalkan...yang 2 lagi akan di runtuhkan...& kami akan tambah lagi 3 bilik yang baru...Jadi akan ada 6 bilik kesemuanya...dapur plak mesti ada Dry kitchen & Wet kitchen...

ha..tengok ni..no umah pon hubby dah beli dah lebih dari setahun..hubby beli  nombor ni kat Jakarta...memang dah lama dah ni...no umah kami nanti memang cun lah..A1....( semoga nombor ni akan bawak tuah &  rezeki pada kami seisi rumah nanti)


insyaallah..kalo jadi kat depan umah ni akan di buat Theme Park...ala2 water world
masterplan area rumah kami....saya sangat teruja...
ok lah ..itu kisah bakal rumah kami....Harapan saya agar di panjangkan usia saya ,hubby & seisi keluarga agar dapat merealisasikan impian umah idaman kami..insyaallah...

now,saya tetap hepi jugak bila dapat duduk umah sekarang..saya tetap jugak buat macam umah sendiri hehe...dari segi hiasan,susun atur....cuma perasaan tu kurang feeling sikit lah kan..^___^

tapi,walaupon umah sewa,..keselesaan itu perlu,sama macam umah sewa kami sebelum ni...aircond memang wajib lah..kalo tak memang tak selesa dek panas...tambahan lagi unt keselesaan anak2...

ni waktu pasang ekon kat bilih utama kami..tengok tu punyalah banyak tanah..sebab kena tebuk lubang kat dinding...

bilik anak2 pon kemain kotor dek tanah...penat jugaklah saya bersihkannya...

yeay..bilik anak2 dah ada aircond...actually ni aircond bilik tido saya+hubby masa umah lama..so kami bagi pasang kat bilik anak2....& hubby belikan baru untuk bilik tido kami...




master bedroom kami...agak kecik sedikit dari bilik umah sewa kami sebelum ni..sebab bilik utamayang dulu memang besar..3 kali ganda dari bilik utama umah teres...

Tapi umah sekarang ni tetap kami bersyukur sebab agak besar juga..lebih besar dari bilik utama umah teres...& still boleh kami muatkan 2 almari baju kami yang besar2 ni + katil king size kami....

ni bilik untuk tetamu...katil size queen je lah...

bilik tetamu ni juga tempat letaknya set2 golf hubby ...






saya memang minat bab2 deco umah ni..cuma kat umah sewa saya kuarkan sikit je lah bakat saya ni...hehehe
nanti bila dah ada umah sendiri,insyaallah akan habislah saya kuarkan..+___+

*Lcd tv 32 inci tu memang saya tak bagi hubby jual sebab saya nak masukkan dalam bilik tido kami..lagipon sayang nak jual sebab tv ni pon hubby hadiahkan kat saya dulu...




ni katil dalam bilik anak2...walaupon diorang masih belum d ajar tido sendiri,tapi hubby memang dah sediakan katil untuk bilik mereka...cadar kartun ni Dhiya yang pilih masa kat Jusco....maybe dia pekenan sebab ada animal ...

 almari Dhiya...


almari Danish...

almari diorang ni memang almari dari umah lama....design n kaler pon memang hubby sengaja beli sama....hubby tak minat plak nak beli yang kartun2 macam selalu bebudak punya tu...Hubby minat yang plain macam ni...

 buat masa ni bilik diorang berdua kena lah syer...sebab bilik umah ni 4 sahaja....so tak cukup kalo nak buat satu sorang...tp insyaallah ,dalam plan umah kami sndiri memang dah ada bilik asing2 untuk mereka....sabar yer nak...:-)



  tv yang asalnya dalam bilik kami dulu...now hubby suruh letak dalam bilik anak2 sekali ngan dvd player sebab nanti senang anak2 nak tengok tv atau belajar..sebab kami dah siap belikan dvd2 nyanyi2 sesuai untuk kanak2 & untuk belajar sekali...~bukan lagu2 dangdut tau !!hehehehe...














5 ninja ni hubby  @Tangkuban Perahu masa kami honeymoon kat Bandung.

Add caption










 bab2 buat semua ni,memang keje ummi lah.,...tapi ayahnya bagi sokongan jugak lah..maksudnya,hubby tak pernah plak membantah bila tengok apa yang saya buat ni..maybe hubby pon pekenan ngan susun atur n deko saya +__+

yang pentingnya,apa yang dah di laburkan ,semua datangnya dari duit ayah..sebab ummi tak keje...^__^
tp ummi tetap bangga & bersyukur sebab dok umah jaga anak2 & banyak masa ngan diorg..& di samping dapat luangkan masa untuk buat sesuatu unt anak2 contohnya macam bilik ni....

alhamdullillah ummi sangat berpuas hati..+______+




No comments:

MEMORY SONG between ME & HUBBY